SV-Viceversa

Informatie over uiterlijke verzorging en medische hulp

Hoe verdien je geld met geneesmiddelenonderzoek?

geneesmiddelenonderzoek

Geneesmiddelenonderzoek is noodzakelijk om nieuwe geneesmiddelen te kunnen testen. Om dit te kunnen doen, wordt gebruik gemaakt van vrijwilligers. De vrijwilligers ondergaan diverse onderzoeken om het effect van de medicijnen te kunnen meten. Daarvoor krijgen zij een vergoeding.

Geld verdienen met onderzoek

Wil jij meewerken aan een onderzoek, dan kun je je aanmelden als vrijwilliger. Voor welke onderzoeken je in aanmerking komt hangt van veel factoren af. Allereerst van het soort onderzoek. Maar ook van je leeftijd, geslacht en je gezondheid. Bij elk onderzoek wordt vermeldt wat de voorwaarden voor deelname zijn.

geneesmiddelenonderzoek

Hoe doe je mee?

Je kunt zelf op websites zoeken naar onderzoeken waarvoor jij in aanmerking komt. Vaak kun je je ook inschrijven bij een onderzoeksinstituut. Je wordt dan op de hoogte gehouden van nieuwe onderzoeken waar jij voor in aanmerking komt. Voordat je daadwerkelijk mee kunt doen aan een onderzoek, vindt een medische keuring plaats. Hiervoor is het soms nodig dat je nuchter bent voor de keuring en dus een aantal uren van te voren niet mag eten of drinken. Vaak vindt er op de eerste dag van het onderzoek nog een korte keuring plaats om er zeker van te zijn dat er geen veranderingen in je gezondheid zijn. Wordt jij geaccepteerd als deelnemer aan een onderzoek, dan ontvang je daarvoor een van te voren vastgestelde vergoeding.

Hoeveel verdien je met deelname aan een onderzoek?

Er wordt vaak gedacht dat de hoogte van de vergoeding voor geneesmiddelenonderzoek wordt bepaald door het risico dat je loopt door het onderzoek. Dat is echter niet het geval. Hoeveel je verdient met een onderzoek hangt af van de duur van het onderzoek, maar ook van de hoogte van jouw belasting. Hoe belastend een onderzoek is, hangt af van het aantal en het soort medische handelingen die tijdens het onderzoek plaatsvinden. Hoe langer een onderzoek duurt, en hoe belastender het voor je is, hoe hoger de vergoedingen zullen zijn. In sommige gevallen krijg je extra vergoedingen als er extra onderzoeken plaatsvinden. Daarbovenop worden je reiskosten vergoed.